Editie #28 – maandag 12 oktober 2015

En daar is Weekflits nummer 28. Helemaal speciaal voor jou samengesteld in de vroege ochtend van maandag 12 oktober. Vandaag onder andere over Unilever dat inzet op duurzaamheid, PepsiCo als design-adept en het IAB dat zegt dat banners niet meer werken. Lees en huiver.

#merk-en-markt
  • Unilever. Waarom Unilever zwaar inzet op duurzaamheid. “The ambition is for the ‘U’ to become the ‘trust mark of sustainable living.'”Het artikel gaat uitgebreid in op de achtergronden van de koers zoals die in 2010 is ingezet onder leiding van topman Paul Polman.
  • Banken. ‘Banken moeten gefacebookt worden’ kopt De Standaard. In het artikel wordt duidelijk dat de traditionele banken van alle kanten belaagd worden door partijen die vanuit een andere hoek bankdiensten gaan leveren, vaak met een grote technologie component. (lees op Blendle)
  • Millennials. Er is waarschijnlijk geen generatie waarover zoveel geschreven is als de millennial-generatie. Vaak struikel je over de platitudes en stereotypes, maar gelukkig zijn er ook onderzoeken die wat dieper graven. AdWeek schrijft over een uitgebreid onderzoek van The Economist naar de waarden, behoeften en het (media)gedrag van de generatie die nu tussen de 18 en 35 is.
  • PepsiCo. Een interview met topvrouw Indra Nooyi over de rol van design en ‘design thinking’ binnen PepsiCo.
#tech
  • Banners. Als het IAB het zegt dan is het zo. “Banners don’t work.” volgens het IAB in de UK. Best opmerkelijk want juist het IAB heeft zich de afgelopen jaren in allerlei bochten gewrongen om het tegendeel te bewijzen. Maar kennelijk is dat niet meer vol te houden.
  • Twitter Moments. Twitter heeft al een tijdje te kampen met stagnerende groei in gebruikersaantallen. Een belangrijke oorzaak is dat twitter voor beginners best moeilijk te gebruiken is. Om daaraan tegemoet te komenlanceerde twitter afgelopen week het nieuwe Twitter Moments. Het is een nieuw tabje in de bestaande twitter app waar je meteen de verhalen leest die op dit moment het meest besproken worden. O ja, op dit moment alleen nog in de US.
  • Everyone a designer. Met de Assembly app kan iedereen zich een graphic designer voelen. “It’s straightforward to use and perfect to give anyone who’s interested in design a basic level of knowledge on how to build a good design.”
  • Etalages. Time.com met een aantal voorbeelden van de versmelting van fysieke en digitale retail. Van virtuele paskamers tot winkelmedewerkers met een zesde zintuig.
#onsvakinverandering
  • Data. Op AdAge een artikel waarin betoogd wordt dat de toekomst van bureau’s voor een groot deel ligt op het gebied van data. Bureaus kunnen een spin in het web zijn tussen een veelheid aan andere partijen die vooral aan de businesskant of aan de mediakant zitten. Door data uit allerlei verschillende bronnen te linken, te integreren en te interpreteren ontstaan waardevolle inzichten die voor klanten kunnen worden toegepast.
Advertenties
Editie #28 – maandag 12 oktober 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s