Editie #26 – maandag 28 september 2015

Het was de week van #dieselgate. Bij ‘volkswagen’ denk ik in het vervolg meteen aan ‘volksverlakkerij’. Maar daarover heeft iedereen vast al genoeg gelezen. Daarom hier weer een dosis inspiratie uit onverwachte hoek. In de 26e Weekflits van het jaar.

#merk-en-markt
  • Zorgverzekeraars. Het samenwerkingsverband van de Nederlandse zorgverzekeraars zette vorige week een paginagrote advertentie in de krant. De aanleiding: kritiek op de ondoorzichtigheid van het grote woud aan mogelijke verzekeringen. De zorgverzekeraars beloven nu dat het kiezen eenvoudiger wordt.
  • Virtueel reizen. Skift.com is het grootste wereldwijde platform over de travel industrie. Ze besteden regelmatig aandacht aan de marcom trends in deze branche. Deze week aandacht voor ‘virtual travel experiences’: je hoeft echt niet op reis om een andere stad of een andere cultuur te ervaren.
  • Project Isaac. AdWeek komt met een overzicht van de meest inventieve campagnes van het afgelopen jaar. Aanrader.
#tech
  • App in the Air. Een app met alle informatie rond jouw vlucht. Of het nou om de vlucht zelf gaat of om de vliegvelden waar je gebruik van maakt. Onafhankelijk van je maatschappij.
  • Tech en TVOpvallend: de laatste tijd zie je veel snelgroeiende bedrijven uit Silicon Valley die kiezen voor TV reclame. Een van de redenen: pas als je op TV bent besta je echt.
#onsvakinverandering
  • Social en Reclame‘We are Social’ is een social media bureau met vestigingen over de hele wereld. Ze publiceren regelmatig rapporten en analyses van gedrag en trends op social media. Deze slides gaan over het contrast tussen social media en ‘interruptive advertising’ (zeg maar reclame). En uiteraard: volgens ‘We are Social’ gaat social media het winnen van traditionele reclame. Tja. Dat is veel te kort door de bocht natuurlijk. Al was het alleen maar omdat ‘interruptie-reclame’ het verdienmodel van het grootste sociale platform ter wereld is: Facebook.
  • Oorlog Tegen ReclameVolgens AdAge is dat wat er aan de hand is, en de slag om de banner blockers is daar pas het begin van. Uit onderzoek van eMarketer blijkt trouwens dat 2 op de 3 millennials nu een ad blocker gebruikt.
  • Content Marketing. Merken gaan komend jaar naar schatting $118 miljard uitgeven aan content marketing. Dat alleen al is een reden om dit rapport van Percolate te downloaden / lezen. Ze beschrijven de belangrijkste trends en verwachtingen voor de toekomst.
Advertenties
Editie #26 – maandag 28 september 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s