Editie #24 – woensdag 9 september 2015

Je merkt pas hoe waardevol iets is als het er ineens een keer niet is. Zoals afgelopen maandag: geen Weekflits. De week begon anders dan anders. Een raar gevoel. Daarom nu alsnog. Wie weet komt het toch nog goed met deze week.

#merk-en-markt
  • Schiphol. Adformatie besteedt aandacht aan onze herlancering van Schiphol Uitzwaaien: Goede Reis, Welkom Thuis.
  • Apple vs. Samsung. Al een aantal jaar zijn Apple en Samsung elkaars grote rivalen, vooral als het om smartphones gaat. Een interessante strijd, waarin Samsung ook toen al de grootste was, maar Apple de rijkste. De laatste cijfers laten zien dat die ontwikkeling zich nog verder heeft doorgezet: de winstgevendheid van Apple groeit, terwijl Samsung het steeds moeilijker heeft. NRC schetst een interessant beeld van de markt. Let ook op de laatste alinea: zowel Google als Apple komen met eigen sims waarmee de provider dus buiten spel komt te staan. Voel je vrij?
#tech
  • Beacons. Dat zijn die zendertjes waarmee je smartphone gebruikers kunt helpen om door jouw winkel te navigeren of jouw producten op het schap te vinden. Ook Sail 2015 maakte er op grote schaal gebruik van. Estimote lanceert nu een nieuw type beacons waarmee die (indoor) navigatie eindelijk een stuk eenvoudiger wordt.
  • Google. Veel ophef over de nieuwe huisstijl. In The New Yorker een artikel over wat er mis is met het nieuwe Google logo. “Google took something we trusted and filed off its dignity.”
  • Digital design. Eenheidsworst. Alles wat digitaal is gaat steeds meer op elkaar lijken. Een aanklacht.
#onsvakinverandering
  • Bureau’s in transitie. Ignition Consulting Group helpt bureaus die willen of moeten veranderen. Aan de andere kant zien ze ook bureau’s die druk bezig zijn zoveel mogelijk inkomsten te persen uit ‘yesterday’s business model’. Niet zo slim, vinden ze. Wel zo slim: goed kijken wat je business model is, waar je in de toekomst je geld mee gaat verdienen, en daar dan je bureau op inrichten.
  • Strategie in het tijdperk van experimenteren. Business als experiment: probeer van alles, kijk wat werkt en bouw dat uit, stop met alles wat niet werkt. Het is hét geluid van dit moment. Iedereen moet denken als een startup. Maar velen trekken de conclusie dat strategie en toekomstvisie daarmee ook verleden tijd zijn. Nee dus.
  • De ROI van customer experience. Econsultancy verzamelde een aantal cases van merken die succes hebben geboekt met het leveren van een uitzonderlijk goede customer experience. Wat je ziet is dat deze merken vooral goed hebben gekeken naar de rol van emoties in de customer journey.
Advertenties
Editie #24 – woensdag 9 september 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s