Editie #22 – maandag 24 augustus 2015

Na een korte zomerstop is hier weer een weekflits. Maandagochtend first thing, zoals je gewend bent. It’s so good to be back.

#merk-en-markt
  • Vente Exclusive. Marktleider in Nederland op het terrein van closed sale fashion. Een interview met de topman.
  • Luxury Brands. Trend: Chinezen knippen de labeltjes van hun luxe kleding af. Waarom? Echte luxe moet niet schreeuwen maar subtiel zijn. Over de achtergronden en de gevolgen voor merken. Artikel: Luxury Branding Below the Radar (HBR).
  • Rethinking Retail. Wat is een winkel? Waarom bestaan ze ook alweer. Volgens deze presentatie van design agency Fitch zal retail meer veranderen in de komende vijf jaar dan in de afgelopen vijftig. Maar willen wij shoppers dat eigenlijk wel? Ustwo onderzocht het, hier de inzichten.
#tech
  • GIFs. Animated GIFs. Ze zijn overal, behalve op brand pages op Facebook. Tenminste, tot nu toe. Sinds kort biedt Facebook merken mondjesmaat de mogelijkheid om gifjes te plaatsen.
#onsvakinverandering
  • Digital. Nog steeds weten reclamemakers niet precies wat ze met ‘digital’ aanmoeten, schrijft Edward Boches. Nog te vaak wordt het gezien als een apart medium. Zijn betoog: alles is digital, want digital is hoe mensen zich gedragen in een connected world.
  • Apps en TV reclame. Steeds meer app ontwikkelaars maken gebruik van TV reclame om hun app te promoten, schrijft Emerce.
  • ‘Frictionless’. Oftewel: wrijvingsloos. En dan gaat het over hoe jij als klant een merk ervaart. De wereld is al complex genoeg en merken moeten het je juist makkelijker maken. Zorgen dat je minder aan je hoofd hebt – in plaats van nóg meer van je te vragen. Dát is waar advertising zich volgens Tom Goodwin (Havas) op zou moeten richten.
Advertenties
Editie #22 – maandag 24 augustus 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s