Editie #19 – maandag 6 juli 2015

Alle Grieken zeggen nee tegen ECB. Zou daar een liedje van te maken zijn? Anyway. Hier is de weekflits. Met hart en ziel samengesteld, speciaal voor jou, in de vroege uurtjes van de dag.

#merk-en-markt
  • Werk. Groot artikel in The Atlantic over de toekomst van werk. Wat als de robots het van ons over (kunnen) nemen? Wat gaan we dan doen? Worden we dan gelukkiger of juist niet?
  • eHealth. Big Data en Internet of Things staan centraal op de eHealth Convention die Emerce organiseert op 29 september in Amsterdam.
  • Vliegen. KLM heeft haar app volledig vernieuwd. “De nieuwe app denkt altijd één stap vooruit.” De app is de eerste stap in de ontwikkeling naar een digitaal ecosysteem dat zich gaat uitbreiden naar elk digitaal touchpoint.
  • Bank. Ondernemer Richard van der Linde had veel kritiek op ‘de banken’ en besloot toen er zelf maar een te beginnen. Op FTM schrijft hij over zijn plan en de voortgang.
#tech
  • Instagram. Fast Company schrijft over de eerste generatie high school graduates die vanaf hun eerste schooljaar op Instagram hebben gezeten. Over rituelen, hashtags en de rol die het platform speelt in hun sociale leven.
  • Smartphones. In Nederland zijn al sinds 2010 meer smartphones dan ‘dumb phones’ in gebruik. Maar in een land als Italië wordt dat omslagpunt pas volgend jaar bereikt. Hier een overzicht van de prognoses voor veel andere landen en continenten.
  • ChatbotsWired schrijft over chatbots die steeds beter en realistischer worden. Wat is het verhaal achter een chatbot als Invisible Girlfriend? En wat moeten we met Drrrunk Shopping? Welkom in ‘the economy of loneliness’.
#onsvakinverandering
  • Boek. “Copy, Copy, Copy: How to Do Smarter Marketing by Using Other People’s Ideas” van Mark Earls en John V. Willshire (Amazon). Iedereen lijkt geobsedeerd door het nieuwe. Nieuwe oplossingen, nieuwe ideeën. Waarom kopiëren / lenen / stelen we niet gewoon iets wat eerder al eens gewerkt heeft?
  • Data. Wat ons zoekgedrag over ons vertelt. In NYTimes Magazine een uitgebreid artikel over hoe onze dag eruit ziet volgens de data van Google. “We search for doctors at 8:20am, recipes at 4:52pm and enlightenment at 3:16am”.
  • Kritisch over Cannes.“I wonder if it isn’t time to put Cannes in its place — as a source of inspiration and provocation, rather than a celebration of the best work the industry has done for clients in the year gone by.”  (John Owen, DARE)
Advertenties
Editie #19 – maandag 6 juli 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s