Editie #15 – maandag 8 juni 2015

Een korte weekflits deze week. Dat scheelt. Volgende week weer op vol formaat!

#merk-en-markt
  • Banken. Arnoud Boot schrijft in het FD over het toekomstige business model van banken. Hun wereld is ingrijpend veranderd, alleen weten ze het zelf nog niet, lijkt het. In ieder geval klopt hun kostenstructuur niet bij de nieuwe realiteit. En bovendien: “…is er een consument van de nieuwe generatie die zich nog klant voelt bij ABN Amro of ING, of welke bank dan ook? Voor velen is de app nog het enige contact en men heeft geen idee, noch enig gevoel, wie erachter zit.”
  • Beauty Retail. Sephora loopt enorm voorop in dit segment. Een profiel van dit innovatieve merk bij Digiday.
#tech
  • Content consumptie. Hoe verschillende generaties content consumeren. Via contently.com.
  • Surfen zonder banners. Over het toenemende gebruik van ad-blockers (The Economist).
  • Data Science. Data Science inzetten voor digital marketing. Er verschijnen steeds meer ‘howto’-artikelen over data science en er zijn steeds meer gratis tools voor data analyse beschikbaar. Hier een nogal uitgebreid artikel wat alle kanten op gaat maar ook een paar interessante tips geeft.
Advertenties
Editie #15 – maandag 8 juni 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s