Editie #3 – maandag 16 maart 2015

Nieuwe week, nieuwe inspiratie in je mailbox. In Austin, Texas begon vrijdag het jaarlijkse SxSW festival  http://sxsw.com/ (South by South West). Hieronder een paar eerste highlights, volgende week meer. Verder best veel topics die relevant kunnen zijn voor onze klanten — wellicht zit er iets bij waarmee je punten kunt scoren.

#klanten
  • Shell. Al een aantal jaar doen wij de communicatie rond het spaarprogramma van Shell. Hier een artikel over de psychologie achter dit soort programma’s: welke motivaties en beïnvloedingsprincipes spelen een rol? Ondertussen zijn volgens HBR veel loyalty programma’s ineffectief omdat ze niet goed zijn afgestemd op het merk en op hoe klanten de relatie ervaren.
  • Monster. Teamwork wordt steeds belangrijker op de werkvloer en niet alle persoonlijkheden werken even lekker samen. Met de app Knozen moet je vragen beantwoorden over collega’s en vrienden, en die doen dat ook over jou. Zo ontstaat een steeds scherper beeld van je persoonlijkheid en met wie je het beste kunt samenwerken.  Volgens dit artikel in het FD zijn je vaardigheden tegenwoordig veel belangrijker dan je functie. En toch bepaalt die functie vaak hoe mensen naar zichzelf kijken. De zogenaamde ‘21st century skills’ zijn helemaal belangrijk: die kunnen niet door computers worden overgenomen.
  • Schiphol. Het kan: de wachttijd op vliegvelden verkorten door WiFi en Bluetooth signalen van de telefoons van passagiers te volgen. Ze doen het al in Cincinnati  en in Brussel. Verder kun je inmiddels vliegwinkelen via Google: google maar eens ‘van ams naar lhr’. Google Flights heet dat (thx Daniël). In The Economist tot slot een artikel over de enorme vliegveldsteden die in China worden gebouwd. Zhengzhou Airport wordt een ‘aerotropolis’: 7x zo groot als Manhattan, met 2,5 miljoen inwoners.
  • Eneco. Voer voor sceptici. De Volkskrant pakt uit met een groot artikel onder de kop ‘Groene revolutie mislukt jammerlijk’. De reden: zelfs als wij het in West-Europa goed doen, zal de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen de komende decennia nog keihard toenemen. Trouw meldt dat klanten die groene stroom afnemen op grote schaal misleid worden door vergelijkingssites: groen is niet zo groen als je denkt.
  • Interpolis.  Slechts 32% van de klanten is tevreden over de dienstverlening van hun verzekeraar, blijkt uit onderzoek. Vooral generatie Y (18-34 jaar) is steeds minder tevreden. Dat kan beter.
  • SNS. Bij de Rabobank is de spaarrente vorige week gedaald tot onder de 1%. Volgens Trouw is hiermee een psychologische grens bereikt. En volgens het AD zullen mensen nu naar alternatieven gaan kijken, zoals het aflossen van de hypotheek. Ondertussen krijg je bij SNS zelfs op je betaalrekening meer rente dan bij Rabobank op een spaarrekening. 
#tech
#onsvakinverandering
Advertenties
Editie #3 – maandag 16 maart 2015

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s